0216123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 24 بهمن 1397 در ساعت 22 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

از ابتدایی‌ترین کارها پس از خرید ترازوهای دیجیتال، کالیبره کردن (Calibrate) یا تنظیم کردن آن برای اندازه‌گیری صحیح و دقیق است. کالیبراسیون به این علت اهمیت دارد که چنانچه درست انجام نشود، اندازه‌گیری وزن اقلام و اجناس نیز با خطا همراه خواهد بود و وزن دقیق سنجش نخواهد شد. متخصصین و کارشناسان مربوط اغلب این کار را برای نخستین بار برای خریدار انجام خواهند داد. اما دانستن چگونگی انجام این کار در صورت بهم خوردن تنظیمات ترازو طی استفاده‌های متمادی، امری لازم و ضروری خواهد بود. سوا از این مساله، کالیبره کردن ترازوی دیجیتالی هر از گاهی بایستی انجام شود تا از عمکلرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. دانستن این نکته حیاتی است که کالیبره کردن ترازوها با یکدیگر تفاوت دارد و کالیبره کردن ترازو محک نیز مختص همین ترازو خواهد بود و پیاده کردن این فرایند بر روی دیگر ترازوها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

نکته

محل قرار دادن ترازو بسیار مهم است و چنانچه ترازو بر روی سطحی لرزان یا غیرثابت قرار بگیرد، نه تنها فرایند کالیبره کردن ناقص خواهد بود، یا انجام نخواهد گرفت؛ بلکه در صورت تنظیم شدن، امکان محاسبه نادرست وزن همیشه وجود خواهد داشت. پس بهتر آن است که ترازو را بر روی سطحی ثابت و صاف که امکان تکان خوردن و لرزیدن آن وجود ندارد، قرار بدهید.

پس از آنکه دو شاخه برق را وارد پریز کردید، دکمه "چاپ" را که بر روی صفحه کلید تعبیه شده است نگه دارید و ترازو را از طریق دکمه کناری دستگاه، روشن کنید. دکمه چاپ را تا شنیدن صدای بوق ممتد نگه دارید و سپس آن را رها کنید. نخستین چیزی که بر روی نمایشگر قیمت ترازو محک ظاهر خواهد شد، کلمه PASS خواهد بود که مخفف واژه Password است و از شما درخواست رمز عبور می‌کند. برای دریافت رمز عبور با کارشناسان سایت محک گستر تماس بگیرید تا راهنمایی تان کنند. این رمز عبور برای همه ترازوهای تازه‌ساخت محک (انواع مدل 15000) صدق خواهد کرد. برای نمونه ترازوهای مدل 11000 جزو ترازوهای قدیمی محک شناخته می‌شود. توجه داشته باشید که رمز عبور در ترازو دیجیتال محک در مدل‌های گوناگون مختلف است و بسته به نوع مدل تفاوت دارند. به همین دلیل هم نیاز به تماس با کارشناسان، و حضور متخصصان برای راه اندازی ترازو است. 

پس از وارد کردن رمز عبور، ظرفیت نهایی اندازه‌گیری ترازو را وارد کنید. برای مثال برای ترازو مدل MDS15000 نوع 35 کیلویی، عدد 35 و برای نوع 50 کیلویی عدد 50 را وارد کنید؛ سپس دو بار دکمه جهت بالا (↑) را فشار بدهید تا ترازو وارد فرایند اصلی کالیبره کردن ترازو دیجیتالی محک شود. در نخستین درخواست ترازو دیجیتال محک از شما درخواست وزنه 10 کیلوگرمی (در نمایشگر مربوط به قیمت واحد) خواهد کرد. وزنه‌ای 10 کیلوگرمی (یا وزنه‌هایی که در مجموع 10 کیلوگرم باشد) را بر روی سینی قرار خواهید داد. منتظر بمانید تا اعداد بر روی نمایشگر ثابت شود؛ سپس دکمه جهت بالا (↑) را یک بار دیگر بفشارید –یک بار-. این بار وزنه 20 کیلوگرمی درخواست خواهد شد. مقدار وزن روی سینی را به 20 کیلوگرم افزایش خواهیم داد. صبر می‌کنیم تا اعداد ثابت شود. این کار را تا رسیدن به ظرفیت نهایی توزین وارد شده (35 یا 50 کیلوگرم) تکرار کنید. پس از قرار دادن آخرین وزنه منطبق بر ظرفیت ترازو، دکمه "ب" را بر روی صفحه کلید فشار دهید. فرایند کالیبره کردن ترازو دیجیتالی محک به پایان رسیده است. اینک می‌توانید وزن دقیق کالاهای مختلف را با ترازو دیجیتال محک محاسبه کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()